”Vjerujem da je svaka kreativna osoba nekad prošla kroz proces preispitivanja i smisla.”
Što danas uopće znači imati osobni stil? U svijetu u kojem se određeni postotak svačije svakodnevice odvija online? Influencing kao takav najčešće prolazi s onim sigurnim pristupom ”prati trendove” jer teško je zaustaviti nečiju pažnju ako to ne činite. Većinu zanima što se sada nosi, što je trenutno ”hot” i koji high street brend je to pokrio. Sljedeću minutu publika već prelazi na nešto drugo.
Vanja je žena koja je oduvijek jako njegovala osobni stil i jednostavnu estetiku. Nikad nije otkrivala previše, što danas većina tako ležerno čini, i uvijek smo dobivali samo ”glimpse” trenutke iz njezinog, kako modnog tako i privatnog života.
U digitalnim smo medijima startale u slično vrijeme, Vanja kao influencerica i danas kreativna savjetnica, i zato nam je bilo jako zanimljivo razgovarati o tome što se trenutno događa na Instagram sceni i TikToku, kako ona percipira sve promjene i trendove te kako radi s brendovima koje kreativno savjetuje. I uvijek najizazovnije – kako i dalje u svom poslu uspjeva odoljeti svim onim ”što bi trebala” savjetima.
N: Kako bi se opisala danas?
V: Kao najbolju verziju sebe do sada. Ako govorimo o stilu i dalje je riječ o mješavini skandinavskog i francuskog stila, gdje su minimalistički pristup i neopterećenost glavne karakteristike. Neobavezna frizura, neprimjetna šminka i udobnost prije svega. A ako bismo govorili o osobnosti, osjećam se kao da sam na pravom putu.
N: Kako se, ne samo kao influencerica već i žena, nosiš s trendovima na društvenim mrežama? Koje je tvoje mišljenje o Instagramu, TikToku ovih dana, načinu na koji se prezentiraju brendovi, ali i ljudi?
V: Na promjene u online svijetu gledam kao konstante i sve je puno drugačije nego kada smo mi, kada sam ja, započele svoje online putovanje. Potreba za bržom izmjenom sadržaja i zadržavanjem pažnje korisnika dovela je do promjena vrijednosti. Prije su na prvom mjestu bili talent i kreativna vizija, a danas su to brzi stajlinzi, koliko puta se možete presvući u formatu jednog Instagram reelsa ili koliko ”real time” sadržaja pružate. To je čak kod nekih ljudi iz kreativne industrije izazvalo da se povuku ili svoje online prisustvo minimiziraju kako bi izbjegli sudjelovanje u nametnutom tempu i igri s brojkama.
Postoje naravno brendovi koji su u stalnoj potrazi za novim sadržajem, novim licima i velikim brojkama, no postoje i oni kojima je ipak važnije tko ih i na kakav način predstavlja. Tako da bih rekla da danas možemo birati između dva smjera: servirati ono što followeri i društvene mreže od nas traže ili – biti svoji. Meni je i dalje zabavno jer radim isključivo ono što mi odgovara i ne robujem trendovima; kako modnim tako ni digitalnim. No, svatko bira što mu odgovara i vjerujem da će se situacija s vremenom posložiti.
N: Koje je tvoje mišljenje o konceptu osobnog stila danas, kada Instagram tako jasno određuje trendove i ako nisi dio njih, kao da nisi dio nekog estetskog kulta?
V: Da.. Htjeli si to priznati ili ne, Instagram ima snažan utjecaj na definiranje trendova i estetskog standarda i upravo zbog toga danas vidimo jako puno profila koji svi izgledaju slično. Mislim da je ključ pronaći balans između inspiracije koju pružaju društvene mreže i izražavanja vlastitog stila i identiteta. Biti dio trendova može biti zabavno i inspirativno, no ne morate imati svaki kako bi se osjećali važno ili vrijedno.
N: Jesi li imala faze kada bi se umorila od kreiranja sadržaja za medije i društvene mreže, jesi li ikada imala svojevrsni ”burn out” i kako se odmaraš od svog posla ili tražiš novu kreativu, inspiraciju?
V: Vjerujem da je svaka kreativna osoba nekad prošla kroz proces preispitivanja i smisla, pa tako i ja. Kada si dugo u poslu koji je povezan s medijima ili u poslu gdje je tvoja kreativnost izložena javnosti, osobito na društvenim mrežama, realno pričamo o mjestu gdje se sve ocjenjuje i gdje su svi izloženi promatranju na površnom nivou.
Imala sam sreće izgraditi svoj mikro svijet u toj zajednici i uvijek sam imala sjajan odnos s ljudima koji me prate i oni su mi uvijek bili podrška da idem naprijed, na čemu im zahvaljujem. Iza moje online pauze se uvijek se krio neki veći cilj jer sam kao perfekcionistica uvijek htjela biti u potpunosti posvećena svakoj sljedećoj fazi rasta koja je dolazila.
Putovanja su mi uvijek najveća inspiracija, a odmaram u svakom slobodnom vremenu koje provedem sa psima. I kada se nakon pauze vratim društvenim mrežama, onda u tome uživam i svaki put shvatim da mi je taj način izražavanja nedostajao.
N: Što misliš koji je ključ uspjeha u medijima danas, osobito ako si sam svoj brend ili imaš brend koji moraš istaknuti u masi?
V: Brendovi koji se uspjevaju istaknuti su oni koji nude originalan sadržaj, sadržaj koji komunicira sa svojom ciljanom publikom pružajući im vrijednost, rješavajući probleme ili potrebe svojih pratitelja. Također, važno je i da budu aktivni na različitim platformama i da se prilagode današnjim trendovima kako bi bili vidljivi u sve zahtjevnijem online okruženju.
N: Što bi voljela da ljudi znaju, bolje razumiju, kada se radi o poslu u digitalnim medijima?
V: Jedna od ključnih stvari koju ljudi često ne shvaćaju o našem poslu je koliko je zapravo potrebno vremena, rada i truda za izgradnju uspješne online prisutnosti.
Stvaranje relevantnog i kreativnog sadržaja zahtjeva konzistentnost, kreativnost i razumjevanje ciljane publike. A odmah nakon toga rekla bih im da brojevi često nisu parametar za uspjeh i kvalitetu.
N: Imaš li vremena za svoj neki well-being, jesu li to putovanja i kako ga uklapaš u svakodnevicu?
V: Volim rutine koje trenutno imam u Beogradu, a najvažnija od svih mi je vrijeme koje provodim sa svojim psima. Ta beskompromisna ljubav koju oni pružaju je nezamjenjiva dok me interakcija s njima puni energijom, koliko god da mi dan bude naporan. Dobar dio naravno zauzimaju i putovanja, inspiracija koju ona sa sobom donose, ali i kreiranje uspomena dok fotografiram ono što mi je lijepo, iz bilo kojeg razloga, pokušavajući uhvatiti upravo taj trenutak i osjećaj koji on u meni izaziva.
N: Kako pristupaš skincareu?
V: Iako redovito pratim kako se kreću trendovi u beauty industriji, istražujem proizvode i inovacije, rekla bih da sam vrlo jednostavna kada je njega kože u pitanju. Ne eksperimentiram previše, broj proizvoda koje koristim na dnevnom nivou svela sam na minimum, ali se veselim svakom novom tretmanu i osjećaju čiste i hidratizirane kože nakon njega.
N: Gdje stojiš kada se radi o osnaživanju žena, ravnopravnosti. Bi li rekla da uspijevaš biti sinkronizirana sa svojom ženskom energijom?
V:Uvijek sam u nekoj misiji da se stanje popravi i trudim se da svojim vlastitim izborima pokažem ženama da su spremne i sposobne za sve, što često zaborave. Nekad je dovoljan samo podsjetnik da to osvjeste, ali važno je i da samo zajedništvom možemo doći do moćnijih pozicija koje će sutra činiti svijet boljim.
Posebno hvala na lokaciji za snimanje: MIMCO LIVING