Search
Close this search box.

Iskra, Jelena i Martina

Foto: Mateja Vrčković

Razgovarali smo s osnivačicom Skintegre i savjetnicama, koje znaju sve o koži.

Brend je puno više od onoga što vidite na površini, a najviše od svega i najključnije, on je zajednica. Zajednica onih koji ulažu i rade za brend, ali i zajednica ljudi koji taj brend prate, komuniciraju s njim i o njemu, kupuju njegove proizvode i prate ga u svakom koraku. I upravo je ta zajednica ono što čini brend uspješnim, ono zbog čega on živi i napreduje jer redovito ispunjava očekivanja.

Skincare industrija je jedna od najbržih rastućih industrija u svijetu, osobito nakon pandemije koja ju je dodatno potaknula. Skincare je zamijenio make up, a zdrava, čista i blistava koža postala je imperativ među ženama. Koža nam je oduvijek bila važna, no sada su očekivanja posebno narasla. Skintegra, i njegova osnivačica Jelena Skendžić Ratkajec od samog početka na prvo mjesto stavljaju čistu i zdravu kožu. Nedavno su pokrenuli i novo ime na beauty sceni, Skinlick, namijenjen njezi lica, tijela i kose, koji se također proizvodi 100% u Hrvatskoj.

"

''Ne postoji dobra i loša kozmetika, već samo kozmetika koja vam odgovara i rezonira s vašim potrebama i vrijednostima.''

"

N: Jelena, imaš li radno ljeto i kako uopće izgledaju tvoji odmori u posljednjih par godina, koja je prava slika o vlastitom biznisu kada bi ju trebala opisati, u kontekstu dugog toplog ljeta?

J: Moje svako ljeto je radno, ali zato tijekom godine, kad god uzmognem, posvetim vrijeme egzotičnim putovanjima. Po prirodi sam ‘risk taker’ i avanturist te mi zato klasični odmori ne odgovaraju, iako je ponekad lijepo opustiti se i ne raditi baš ništa. Upravo planiram put u Južnu Afriku gdje ću osim safarija obići gradove Capetown i Johannesburg čemu se jako veselim.

Loša strana toga što sam svoj šef je to što si stalno u krugu obveza, pa čak i na odmoru moj posao ne prestaje. Ponekad čeznem za time da se mogu opustiti i na dva tjedna potpuno zaboraviti na posao, ali realnost je drugačija i s godinama sam ju prihvatila. Svaka pozicija nosi svoje izazove, a ja se uvijek trudim pronaći neki sretan kompromis između obveza i odmora.

N: Kako pristupaš skincareu kroz ljeto, koji su tvoji Sintegra favoriti, što sve koristiš tokom ljeta?

J: Kroz ljeto je moja njega lica minimalistička jer imam masnu i osjetljivu kožu lica – puno slojeva nije za moj tip kože. Ujutro je obvezno čišćenje Melt Milkom te visoki SPF (Solar II SPF), a navečer koristim Atomic i Melt Milk, nakon čega njegu završim Triom Light i ponekad, kad je koža pojačano isušena, nakon Trie Light stavim hidratantnu masku Hyperdew za dodatan boost hidratacije. Moja koža obožava ovu masku i ujutro se već vidi velika promjena na licu koje djeluje svježije, ujednačenije i ljepše.

N: Pričale smo na snimanju o green washingu i clean beautyju te cijelom trendu prirodne kozmetike, ‘lošim’ i ‘dobrim’ sastojcima, sigurna sam da i sami primate puno komentara i upita? Što bi voljela podijeliti s nama na tu temu?

J: Živimo u vremenu obilja informacija koje ponekad usvajamo bez kritičkog filtera. Ukratko, ne postoji dobra i loša kozmetika, već samo kozmetika koja vam odgovara i rezonira s vašim potrebama i vrijednostima – i kozmetika koja to ne čini za vas.

Clean beauty termin u svijetu nije reguliran termin što znači da se bilo tko može prozvati clean beauty brendom, a da pritom uopće nema održivu niti etičnu proizvodnju. To je marketinški termin, a korisnici ga vole čuti jer stvore u glavi idealiziranu verziju brenda, osjećaju da je isti na neki način sigurniji za zdravlje, te time olaškaju savjest pri kupovni još jednog komada kozmetike.

Ja mogu reći kako bi clean po meni trebao izgledati – u praksi i konkretno. Sastav biljnog porijekla i biorazgradivost bitne su komponente konačnog proizvoda i korisnici se često osvrću samo na taj segment proizvoda, ali i sama proizvodnja bi pritom trebala biti održiva i neštetna.

To može značiti da energetski certifikat proizvodnog pogona ima visoku ocjenu, da se pazi na ekološko i odgovorno zbrinjavanje otpada, da se proizvodi što manje proizvoda koji se neće prodati pa će završiti kao otpad, da postoji društvena odgovornost kompanije, da se što više koriste reciklabilni materijali – ne samo ambalaža već i transportni materijali. Kompaniju netko mora stalno voditi u smjeru zelenijeg poslovanja jer sustavi lako postanu inertni, zanemareni. Ponosna sam što mogu reći da mi u Creaticonu neprestano poboljšavamo svoje procese kako bismo bili ukorak s najvišim europskim standardima.

Zaključno, ekološka osviještenost je sigurno dio budućeg narativa kozmetike, ali treba paziti da ona ne ostane samo na razini narativa već da se provodi i u praksi, a posebno na onim korisnicima nevidljivim razinama.

N: Kako bi opisala brend Skintegra danas? Pokrenuli ste i novi brend Skinlick, kako se osjećaš oko svega i je li sve kako si planirala?

J: Naravno, nikad nije sve kako sam planirala, ali to je ok! Skintegra je brend koji je zaista prožet visokim očekivanjima korisnika jer su naša ciljana populacija ljudi s problematičnom i uistinu zahtjevnom kožom (akne, osjetljivost, hiperpigmentacije, znakovi starenja, seboreja i slično). Što se tiče učinka na kožu u disbalansu i rada s problematičnom kožom, Skintegra je apsolutni broj jedan jer proizvode uvijek prate klinička ispitivanja na ljudima kojima se dokazuje učinkovitost.

Kako sa Skintegrinim formulacijama uvijek idemo korak dalje – prvenstveno ulažemo u razvoj, sirovine i tehnologiju za ljude s kroničnim problemima kože te se pozicioniramo kroz ljekarnički sektor – sa Skinlickom smo htjeli ponuditi pouzdanu kozmetiku koja je cjenovno prihvatljivija i nekomplicirana, te će samim time više odgovarati korisniku s nezahtjevnom kožom, dok je Skintegra razvijena primarno za skincare entuzijaste koji traže intenzivniji učinak proizvoda te se stoga okreću dermokozmetici.

Određene principe smo sačuvali u oba brenda, prvenstveno one koje se odnose na etičnost brendova i kvalitetu konačnih proizvoda. Također, oba brenda su izvrsno prihvaćena na svim tržištima gdje se naši proizvodi trenutačno prodaju, od regije do Njemačke, Švedske, Španjolske i Portugala, te ih nastavljamo razvijati u istom smjeru.

Upoznajte Skintegra savjetnice: Martinu i Iskru

N: Zašto Skintegra, kada se pojavila ljubav prema brendu i želja da radite upravo za Skintegru?

M: Ovaj bi odgovor mogao postati esej jer je ljubav prema Skintegri prevelika, ali probat ću biti kratka. Pratila sam Jelenin blog i zaljubila se u preparativnu kozmetiku te počela svjesnije razmišljati o sastojcima samih proizvoda. Kada sam vidjela da osniva svoj brend, bila sam u ekstazi i kupila prve proizvode čim su izašli. Nakon par mjeseci, kada su otvorili nova radna mjesta, prijavila sam se i sad sam ovdje već skoro šest godina, nikad sretnija jer dijelim ljubav prema Skintegri s ostalim korisnicima.

I: Na prvoj godinama fakulteta kolegicu mi je rekla da ima rješenje za moj problem s aknama – spomenula mi je neki super hrvatski brend koji navodno ima proizvode koji bi mi savršeno odgovarali, tvrdila je. Bez ikakvih očekivanja, odlučila sam mu pružiti priliku i tako kupila svoj prvi Clarion serum.

Nije mi bilo ni na kraj pameti da bi me ta odluka, koja je tada bila samo korak u njezi kože, mogla usmjeriti prema jednom ‘milestoneou’ mog profesionalnog razvoja. Par godina kasnije, sjedim za radnim stolom u Skintegrinom uredu i odgovaram na ovo pitanje. Zavoljela sam ovaj brend, ne samo zbog iznimnih proizvoda, već i zbog svega što Skintegra predstavlja te svega za što se zalaže.

"

Glowy skin je i dalje in, baš kao i povratak minimalističkoj rutini, s fokusom na zdravlje i sjaj kože te krilaticu 'spriječiti, a ne liječiti'.

"

N: Vi ste najviše u kontaktu sa Skintegra klijenticama, kad bi ih morale opisati što bi rekle – tko su žene koja obožavaju brend i zašto? Kako izgleda komunikacija s njima?

M: Rekla bih da su to samouvjerene i pametne žene koje točno znaju što žele. Komunikacija je uvijek ugodna, imamo sreću da su naši korisnici istinski zaljubljeni u brend i ta ljubav se širi i u našim inboxima.

I: Stvarno je teško svrstati raznolikost naših korisnica pod zajednički nazivnik, a samim time i dati neki jedinstven odgovor na ovo pitanje. Svu raznolikost naših klijentica, međutim, moguće je ujediniti oko jednog, a to je njihova zajednička misija – suočavanje s izazovima teške i problematične kože. U našem inboxu može se naći šarolik kolaž upita.

Upravo je to i poanta naše usluga savjetovanja. Skintegra pruža nešto više od samo dermokozmetičkog proizvoda, ona pruža cjelovit sustav podrške koji nadilazi samu njegu kože. Naša posvećenost zajednici te vraća se u obliku povjerenju koje nam klijentice iskazuju iznova i iznova.

N: Uz društvene mreže i savjetnice ste za korištenje proizvoda, koliko je potrebno imati iskustva da bi znale prepoznati što uistinu nekome treba? Skintegra je poznata upravo zbog svog savjetodavnog pristupa, koje su po vama prednosti njegovanja tog odnosa između brenda i klijenta? 

M: Mislim da svakako treba imati osnovno znanje o dermokozmetici i poznavati svaki naš proizvod od glave do pete. Obzirom da je riječ o kompleksim formulacijama, jako je bitno naše korisnike upoznati i educirati o proizvodima. Još uvijek dosta ljudi ne zna koristiti određene proizvode poput eksfolijanata ili pravilno nanositi SPF, tako da mislim da je savjetovanje ključno kada se netko prvi put upoznaje sa Skintegrom i traži idealnu rutinu za sebe. Najčešća pitanja vezana su uz hiperpigmentacije, akne i bore, a ima i dosta dermatoza koje najčešće uputimo stručnoj osobi – dermatologu.

I: Praktično poznavanje i dobro razumijevanje kože, njenih tipova i problema velika je stavka dobrog savjetovanja, a ujedno je i proces, s obzirom na to da je svaka koža priča za sebe, s vrlo individualnim potrebama. Naravno, s vremenom postaje sve lakše procijeniti u koju kategoriju koža spada te koja bi joj rutina mogla odgovarati. Danas je ‘skincare talk’ već dio mainstreama, što se vidi i kroz komunikaciju s klijenticama – mnoge od njih već znaju što traže i što očekuju pa su najčešća pitanja oko preporuka za kombiniranje sastojaka i preporuka za personaliziranu rutinu.

Što se tiče izgradnje odnosa s klijentima, rekla bih da je to jedna od najbitnijih stavki našeg brend identiteta. Prvo na što pomislim kada pomislim na Skintegru je naš community.

N: Koji su vaši favoriti za ljeto i zašto? Bi li rekle da je skincare potpuno nadmašio make up? Koji su po vama trenutno najveći i najtraženiji trendovi u skincareu?

M: Moj favorit mora ostati SPF. Ljeto nije ljeto ako niste našli idealan zaštitni faktor, a u mom slučaju to je Solar I. Skincare je zavladao beauty industrijom, a to mi je jako drago vidjeti. Mislim da je retinol preuzeo sve trendove, pogotovo danas, kada postoji ogroman izbor odličnih retinola koji ne izazivaju neželjene reakcije, a uz pravilno korištenje daju predivne rezultate.

I: Ja sam osobno veliki fan naših SPF-ova, to su mi omiljeni proizvodi bez kojih zaista ne idem nigdje. Što se trendova tiče, glowy skin je i dalje in, baš kao i povratak minimalističkoj rutini, s fokusom na zdravlje i sjaj kože te krilaticu ‘spriječiti, a ne liječiti’. Što se make upa tiče, ne bih rekla da ga je skincare baš zamijenio, ali su svakako razvili neki dobar simbiotski odnos.

Generalno primjećujem i sve veći interes i fokus na proizvode za njegu kose i vlasišta, što mi je svakako drago vidjeti, s obzirom na to da Skinlick ima i svoju haircare liniju za koju imamo velike planove.

N: Kada bi trebale dati jedan generalni savjet ženama na temu sastojaka, što bi rekle koji su sastojci ključni, osobito sada ljeti, ali i cijelu godinu i zašto?

M: Opet se vraćamo na SPF. Gore sam navela da su bore jedan od najčešćih upita, a glavni sastojak koji će pomoći kod preuranjenog starenja je upravo zaštitni faktor. Moj savjet je da se ne boje okrenuti bočicu i pročitati sastojke ili zapratiti nas na društvenim mrežama gdje dnevno educiramo o njima.

I: Rekla bih da je najbolji savjet za sve, u svako doba godine, slušati vlastitu kožu. Kada je u pitanju odabir proizvoda, sastava, kompleksnosti rutine, tolerancije na određene aktivnice, sve te informacije uvijek možete dobiti iz prve ruke, od svoje kože. Ne postoji jedinstven recept koji će odgovarati svakome i put do zdrave kože pun je pokušaja i pogrešaka. Oboružajte se strpljenjem i budite nježni prema svojoj koži. I naravno, uvijek nosite SPF.

VEZANE OBJAVE