”Kod nas postoji puno talentiranih ljudi i pregršt ideja, no nedostaje kolektivni vjetar u leđa.”
Kada želite primiti dozu pozitivne energije, razgovarajte s Nambi. Nekada glavna urednica časopisa Elle danas na zagrebačku scenu donosi nove i dobre stvari – poput predivno uređenih modnih i lifestyle evenata, a u prosincu i Market Sjajno koji će okupiti probranu selekciju izlagača u Oris Kući arhitekture. Tamo ćete uz druženje moći kupovati one poklone koje (znamo) niste kupili na vrijeme, i to kod uistinu odličnih i poznatih kreativaca.
Iako je iz Splita, njena adresa već dugo je Zagreb, a Nambi ga u posljedne vrijeme čini ljepšim mjestom. Iako je tek počela, njeni planovi za 2024. već su tu. Vječno stylish, bez greške, i ne vjerujemo da će moda ikad ”izaći iz nje”, razgovarali smo s Nambi o tome kako joj je biti samostalna, i jedna od najpozitivnijih, kreativki na našoj sceni.
N: Što je za tebe kreativnost danas, na koji način ju koristiš nakon što si ju toliko godina koristila u medijima na jedan određen način. Je li ti ta svojevrsna transformacija odgovarala?
N: Mislim da je kreativnost pronalaženje novih puteva. No, da ne bi ostalo samo na ideji, uz kreativnost važno je baratati i praktičnim vještinama; poznavati kontekst okruženja u kojem nastojiš biti kreativan. Moje iskustvo, kako u karijeri tako i kroz obrazovanje, dosta je raznorodno pa se ta kreativnost uvijek nekako drukčije manifestirala. Nekad je to zaista blizu onome što doslovno shvaćamo kao kreativnost, rad na snimanjima, osmišljavanje nečeg lijepog, suradnje s drugim kreativcima, no kreativnost je danas puno više od toga.
Kreativnost je potrebna i za osmisliti zanimljivu priču, pronaći nov način komunikacije koja će znati pobuditi interes, probuditi znatiželju tamo gdje možda inicijalno nije postojala. Načelno, kreativnih ljudi ima u svakoj industriji, to su najčešće oni koji plivaju uzvodno, koji se trude nešto pokrenuti i pomaknuti nabolje. Sve to nastojim primijeniti i na sebe i svoj rad, razmišljati u novim pravcima, biti otvorena za nove ideje i promjene. Posebno me veseli otkrivati nove suradnike, to je također nit koja se proteže kroz cijelu moju karijeru. Novi ljudi uvijek nose i novo znanje, to je važno uvijek imati na umu.
N: Što sve sada radiš, na koje sve načine surađuješ s klijentima i čemu se planiraš posvetiti u narednoj godini?
N: Kada sam osmišljavala svoju web stranicu, htjela sam ostaviti otvoren prostor za kreativnost, upravo ovo o čemu smo pričale. Kreativna komunikacija podrazumijeva sve ustaljene prakse komuniciranja s ciljanom publikom – od proizvodnje sadržaja, do društvenih mreža, od evenata do PR-a i na to se trudim staviti vlastiti pečat; kreirati vizual ili priču koju ćete pamtiti, koja će odskočiti, a pritom biti promišljena i odgovorna. Naredna godina još nije počela, a već imam nemali broj planova, no najprije tekuće projekte privodim kraju kako bih mogla sjesti i sve staviti na papir.
N: Kako je došlo do ideje projekta Market Sjajno, možeš li nam reći više o tome?
N: Sasvim spontano. Moji prijatelji, dizajneri Maša Milovac i Jan Pavlović, uz svoj redoviti posao vode i jedan perspektivan brend, Turist. Rade jako šarmantne, duhovite printeve koje otiskuju u raznim formama, od tote torbi do razglednica, i prišli su mi s idejom da organiziram event na kojem bi se takvo nešto moglo prodavati. Srećom, riječ ”organizacija” je jedan od mojih okidača pa smo u vrlo kratkom roku od spontane kave krenuli u planiranje i realizaciju.
Trenutno to definiram kao pop up event koji na jednom mjestu okuplja zanimljive izlagače; praktične i pomalo pomaknute proizvode, stvari koje želimo i trebamo, a ne sjetimo se na vrijeme nabaviti. Praznina koja postoji na tom polju bila je najvažniji pokretač, zaista sam kroz cijeli proces razgovora s izlagačima i suradnicima shvatila da Zagrebu nedostaje takvih događanja. Zapravo me i privatno dodatno ponukao manjak vremena jer postoji puno zanimljivih destinacija u gradu koje ne stignem posjetiti.
Okupiti takve izlagače na jednom mjestu olakšava proces razgledavanja i kupnje svima onima koje takva ponuda zanima. Prvo izdanje održat će se u Oris Kući arhitekture, 15. i 16. prosinca, od 10 do 20 sati. U planu su već i naredna izdanja, ali o tome više u novoj godini.
N: Što bi rekla da je prednost rada za samog sebe, nedostaje li ti nešto iz korporacijskih dana?
N: Tip sam osobe koja svakoj situaciji zna prepoznati pozitivnu stranu, pa tako gledam i na ovo pitanje. Rad u korporaciji nosi svoje benefite, jednako kao i samozapošljavanje. Sretna sam što sam imala oba iskustva jer kroz rad u većem timu puno brže i lakše naučiš vrijednost dobre komunikacije, važnost dobre organizacije i olakšanje koje donosi pravilno delegiranje. Dobro je raditi sam, ali valja znati i potražiti pomoć kada je trebaš te pružiti povjerenje drugima.
Proces samozapošljavanja i pokretanja vlastitog biznisa izazovan je na svoj način, ali tempo učenja je puno brži jer svu odgovornost snosiš sam pa si samim time primoran brže učiti; nema mjesta za ponavljanje pogrešaka. Nedostaje mi samo “out of office” automatski reply, to si u solo vodama još nisam stigla priuštiti!
N: Kako bi opisala život, lifestyle u Zagrebu. Znamo da si iz Splita, kako jedna Splićanka doživljava Zagreb, osobito iz neke sfere povezivanja, poslovanja, spajanja s novim klijentima i ljudima?
N: Za dvije godine ću službeno moći reći da sam polovicu života provela u Zagrebu. Prigrlila sam taj dvojni identitet, smatram se jednako Zagrepčankom kao i Splićankom. U tom smislu, osjetim utjecaj oba grada, ono što sam ponijela iz Splita u Zagrebu sam izbrusila u nešto novo – teško je to definirati. Ne volim ni generalizirati, bježim od stereotipa, pa iako postoje pretpostavke o ljudima iz oba grada, moje je iskustvo da pravila nema. Ljudi nas znaju iznenaditi u najboljem smislu kad im za to pružimo priliku.
N: Bila si u svijetu mode godinama, kako gledaš na modu danas, kako gledaš na osobni stil i što je on za tebe?
N: Bila sam, još uvijek sam i to će zauvijek biti dio mene. Osobni stil je, kako i sama kažeš, individualan, polazi od naših iskustava, usvojenog vizualnog jezika, referenci skupljenih kroz život i načina na koji modu konzumiramo. Svatko s kim sam ikad razgovarala na tu temu ima svoju definiciju stila, ali riječ koja se često provlači kada se te teme taknemo, jest igra. To mi se čini prikladnim jer u trenutku kad vlastiti stil počnemo shvaćati preozbiljno, gubi svoju čar. U redu je i griješiti. Modna industrija, pak, sasvim je druga tema. Kod nas postoji puno talentiranih ljudi i pregršt ideja, no nedostaje kolektivni vjetar u leđa, neki zamah koji bi to pogurao.
N: Kako usklađuješ poduzetništvo i majčinstvo, znamo da je to posve drugačiji tempo od stalnog zaposlenja?
N: To je jedan veseli tempo! Nema dosadnog trenutka. No meni je mogućnost da krojim vrijeme prema vlastitim potrebama pružila više slobode i osigurala prostor koji mi je trebao da se mogu posvetiti odgoju djeteta na način kojim mogu biti zadovoljna. U toj priči veliku ulogu ima i moj suprug s kojim dijelim obaveze i koji mi pruža potreban oslonac. Posebno sam sretna što u novom tempu stignem i pronaći vremena za sebe, a prioritet mi je redovito vježbati, to je moj ispušni ventil. Dakako, to nije došlo ni brzo ni lako, prilagodba na majčinstvo zahtijevala je vrijeme, kao i prilagodba na novi poslovni ritam. Sve je to jedna velika vježba strpljenja.
N: Koji je neki tvoj poslovni moto s kojim se vodiš, nešto što te ‘diže’ u izazovnim danima?
N: Ne shvaćaj stvari osobno – to je nešto što se uči cijeli život, velika lekcija koju nije lako savladati. Ali kad stvari uspiješ sagledati iz te perspektive, puno je lakše ustati i nastaviti, čak i kad se to čini gotovo nemogućim. Nitko ne napreduje pravocrtno, neka su razdoblja bolja, neka lošija i ne traju sva jednako dugo. Iskustvo me naučilo da se rad uvijek prepozna i vrati, zato je moj prioritet raditi – ako vrijeme dopusti, ne samo na projektima nego i na sebi; učiti i razvijati svoje znanje, dijeliti iskustva i upijati. Važno je i ne bojati se postavljati pitanja, kroz razmjenu s drugima sam najviše naučila.
VEZANE OBJAVE