Milla Jovovich

Foto: Screenshot, PR

”Žene danas mogu što god požele. Samo mislim da ne bi trebale sve raditi istovremeno.”

I tako je jedan petak navečer Milla Jovovich sjedila sa mnom u dnevnom boravku. Naravno, sve se odvijalo preko Zooma – ona nasmijana, bez make-upa, u svojoj fotelji, raspoložena za razgovor iznad svih mojih očekivanja. Povod za ovim intervjuom njena je nova kampanja za brend Johnnie Walker koja nosi slogan ”Less Talking, Keep Walking”. Milla se idealno uklopila jer uistinu utjelovljuje ženu koja je oduvijek gledala ravno ispred sebe.

Njena karijera započela je dok je još imala dvanaest godina, s četrnaest je već postala poznata, a nakon karijere u modelingu svi je danas znamo kao uistinu jedinstvenu glumicu kroz filmove poput legendarnog ‘Petog elementa’, ‘Povratka u lagunu’, ‘Ivane Orleanske’ te naposljetku ‘Resident Evil’. Što pitati Millu kad s njom imate samo deset minuta? Razgovarale smo o novoj kampanji, društvenim mrežama i naravno – women empoweringu. Milla je uistinu tip žene s kojom bi sastanak uživo trajao zauvijek.

"

Nema samopouzdanja ako ne radiš puno i ne daješ sve od sebe. Samopouzdanje dolazi iz truda i rada.

"

”Iskreno, s obzirom na to što se sve događa u svijetu, imam potrebu živjeti povučeno kad se radi o društvenim mrežama.”, prva započinje ona. ”U posljednje vrijeme nisam jako aktivna jer se nekako osjećam da bi to bilo previše, ustvari neprikladno, s obzirom na to u kakvim vremenima živimo. A smatram da živimo u uistinu povijesno relevantnom vremenu, u kojem mi je čak neprikladno objavljivati neke normalne, svakodnevne situacije, s obzirom na to koliko je ljudskih života pogođeno, pa čak i uništeno, na toliko načina. Kao nekad, kad se vjerovalo da svaka fotografija uzima po komadić duše, tako bih se osjećala da previše fotografija objavljujem na društvenim mrežama, kao da bih time prizvala negativnu energiju.”

N: S obzirom na slogan kampanje ”Less Talking, Keep Walking”, rekla bih da se uistinu možeš poistovjetiti s njom, kad gledamo na tvoju karijeru i privatni život. Jesi li se poistovjetila?

M: ‘Keep Walking’ slogan je nevjerojatno veliki dio mog karaktera, ali mislim da je on i veliki dio svačijeg karaktera jer nevjerojatno je koliko smo mi svi kao ljudi prilagodljivi, koliko smo promjena i situacija prošli kroz povijest, a preživjeli smo i još uvijek smo tu i činimo prelijepe, kao i preružne stvari. Volimo se, mrzimo se, i na kraju dana to je komedija, kao i tragedija naših života. Mi moramo nastaviti hodati s uspravnim pogledom, truditi se za bolju budućnost i na neki način kretati se prema svjetlu na kraju tunela, umjesto stajati u mraku.

N: U posljednje vrijeme posebno se budi energija žena koje postaju sve glasnije i sve glasnije te javno zastupaju svoje stavove, traže svoja prava, od Me Too pokreta pa nadalje. Što misliš o tome? Pročitala sam u jednom intervjuu da zapravo nisi osjećala potrebu da budeš dio Me Too, iako si i sama imala neugodna iskustva u svojoj karijeri. Kakvi su tvoji stavovi, osobito kao žena koja je odrastala u Ukrajini i Rusiji, a gradila karijeru na zapadu?

M: Mislim da je danas svaka žena dio Me Too pokreta, no ja osobno nisam imala priču koju sam mogla podijeliti u sklopu njega. Kao model i glumica uvijek sam uspijevala kontrolirati situaciju, snažnog sam karaktera i imala sam sreće. Daleko od tog da se nisam susrela s uistinu jako lošim muškarcima. Tako da nisam imala potrebu dijeliti svoja loša iskustva nego sam radije odlučila slušati i podržati te žene. Danas je od iznimne važnosti poslušati i podržati druge žene i muškarce jer potrebno je puno hrabrosti za izaći u javnost sa svojim iskustvom. Tako da sam ih javno podržala, podijelila sve važne informacije i iskoristila svoje platforme za podršku.

"

Nema ničega što žene danas ne mogu u usporedbi s muškarcima. No, tu se opet vraćamo na fokus. Što točno želite raditi, postići, ostvariti?

"

N: Koliko su se stvari promijenile u industriji od kada si se ti krenula baviti modelingom i glumom, i na koji način si se nosila s neugodnim iskustvima u karijeri? Kako si nastavljala ići dalje?

M: Puno toga se promijenilo naravno, rekla bih i na bolje. Iako je modna industrija i dalje divlji zapad po mom mišljenju. Ako ste jako mladi i nemate odraslu osobu koja vas prati u karijeri, možete upasti u uistinu velike probleme. Osobito ako niste educirani i nemate obitelj ili prijatelje koji vam mogu biti podrška i pružiti vam pomoć po pitanju odluka. U tom slučaju ste u milosti i nemilosti onih kojima realno uopće nije stalo do vas već samo do toga da zarade novac, što vas stavlja u jako nezahvalnu poziciju i samopouzdanje vam može biti jako narušeno.

Sjećam se kad bih na početku karijere čitala kritike ili jednostavno čula što netko priča o meni, osjećala bih se jako, jako ranjivo. Kako sam se nosila s time? Potrudila bih se još više. Upisala bih dodatne sate glume, edukacije, radila bih sve da se osjećam samopouzdanije, nastavila dalje. Tako sam i odgojena – da nema samopouzdanja ako ne radiš puno i ne daješ sve od sebe. Samopouzdanje dolazi iz truda i rada. Na neki način potrebno je i patiti jer poanta je da nešto nadiđeš. Kao i vježbanje, ako stalno iznova dižeš uteg iste težine, nema puno pomaka, no ako povećavaš težinu, onda imaš napredak.

N: Rekla bih da kampanja ne poziva samo na to da nastavimo hodati i prestanemo razgovarati o važnim temama, no bi li rekla da previše razgovaramo i općenito se izražavamo danas, osobito na društvenim mrežama, a premalo uistinu činimo?

M: Danas uistinu svi imaju nešto za reći i puno ljudi ima i svoju platformu za to, i meni je to u redu. Veći je problem u tome što se međusobno ne slušamo dovoljno. Ne uzimamo si vrijeme i pauzu da bi uistinu poslušali što nam netko drugi ima za reći, ne znamo biti tiho ni s vlastitim mislima. Stalno imamo mobitele uz sebe, oni su nam poput droge i kad ih nemamo postajemo jako, jako nervozni, skoro na rubu napadaja panike. Oduzimaju nam pažnju umjesto da to vrijeme uživamo tu gdje jesmo i sakupimo vlastite misli.

Činjenica da možemo tako brzo prebaciti pažnju znači da ne možemo savladati ono što se zbiva u nama, da ne možemo savladati sami sebe i slušati se međusobno. Mislim da je ta distrakcija jako opasna i vrijeme je da prepoznamo prednosti društvenih mreža, ali i sami sebi postavimo znak ‘Stop’ i budemo sami sa sobom neko vrijeme. To je jedini način da saznamo kako se osjećamo.

N: Misliš li da danas žene mogu sve što požele ili je ipak previše toga što bi žene trebale odjednom?

M: Žene danas mogu što god požele. Samo mislim da ne bi sve trebale raditi istovremeno. Multitasking je laž i tako nećete napraviti ništa kako treba. Da, možete sve što poželite, sigurna sam da nema ničega što žene danas ne mogu u usporedbi s muškarcima, pa čak i kad se radi o nekim fizičkim izazovima. No, tu se opet vraćamo na fokus. Što točno želite raditi, postići, ostvariti? Ponovno se vraćamo na ono – ostavite mobitel po strani i otkrijte što stvarno želite.

 

 

Powered by Johnnie Walker

N: Rekla bih da kampanja ne poziva samo na to da nastavimo hodati i prestanemo razgovarati o važnim temama, no bi li rekla da previše razgovaramo i općenito se izražavamo danas, osobito na društvenim mrežama, a premalo uistinu činimo?

M: Danas uistinu svi imaju nešto za reći i puno ljudi ima i svoju platformu za to, i meni je to u redu. Veći je problem u tome što se međusobno ne slušamo dovoljno. Ne uzimamo si vrijeme i pauzu da bi uistinu poslušali što nam netko drugi ima za reći, ne znamo biti tiho ni s vlastitim mislima. Stalno imamo mobitele uz sebe, oni su nam poput droge i kad ih nemamo postajemo jako, jako nervozni, skoro na rubu napadaja panike. Oduzimaju nam pažnju umjesto da to vrijeme uživamo tu gdje jesmo i sakupimo vlastite misli.

VEZANE OBJAVE