Priča o brendu Moscot – i zašto je dan danas jedan od najcool brendova

Foto: Moscot
Autor: Tina Bačić

Ovaj legendarni brend naočala navršio je 108 godina postojanja.

Postoje brendovi koje ljudi biraju kao pokazatelje luksuza, kako bi ostavili dojam, uklopili se u društvo, te iz niz drugih razloga među kojima je i ona da zadovolje sliku koju su sami o sebi stvorili ili sliku koju žele imati u svom okruženju. A koje brendove birate, govori puno i o životnim vrijednostima, zar ne?

Kako bi nas nešto vizualno osvojilo, to mora biti u nekom skladu s nama, stilom koji nosimo, porukom koju šaljemo o sebi – treba nam se uklopiti. Zato je danas brend puno više od samo nekog komada odjeće ili modnog dodatka koji biramo. On šalje poruku i o nama samima jer što biramo – to nekako i jesmo.

Moscot je jako poznato ime već preko sto godina. Brend je proslavio svoju stotu godišnjicu 2015. godine, a osnovan je davne 1915. Radi se o njujorškoj svojevrsnoj instituciji kada se radi o sunčanim, kao i dioptrijskim naočalama i svi poznavatelji nešto više art, intelektualne scene te oni koji nose promišljeniji stil – to jako dobro znaju i nose Moscot.

Donosimo priču o jednom od uistinu najuspješnijih imena na svijetu, iza kojeg stoji obiteljski biznis. O dizajnu koji je apsolutno bezvremenski te šalje jasnu poruku o osobnom stilu. Moscot naočale mogu se pronaći u Hrvatskoj u samo odabranim optikama u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Rijeci i Trogiru.

Njujorški Moscot čitavo stoljeće utjelovljuje jednu ležernu, mnogima prepoznatljivu estetiku, iza koje je ručna proizvodnja koja stvara vječne modele naočala. Iako je svjetski poznat, brend nikada nije stao njegovati svoj čuveni dojam ‘optike iz susjedstva’ – baš kako je i izgledala prva Moscot trgovina u New Yorku. Naime, pradjed Moscota, Hyman Moscot, doselio je iz istočne Europe 1899. godine i krenuo sa svojom prvom i na početku skromnom prodajom naočala u istočnom dijelu Manhattana, to jest prodavao je naočale po Lower East Sideu, u kolicima (eng. pushcart) – koje su postale i poznati logo Moscota. Naposljetku uspijeva otvoriti dućan u 94 Rivington Street što će se kasnije pokazati najznačajnijim poglavljem u razvitku brenda.

Njegov sin Sol sa samo petnaest godina priključuje se biznisu te uskoro sele na novu lokaciju, 118 Orchard Street – koja će i ostati njihova najpoznatija te glavna lokacija sljedećih osam desetljeća. Zatim se i Solov sin Joel priključio brendu, a nakon njega i njegovi sinovi, Harvey i Kenny, koji su kasnije kroz osamdesete i početak devedesetih godina činili četvrtu generaciju ključnih ljudi Moscota. To nas dovodi do Zacka Moscota, industrijskog dizajnera, koji je zauzeo upravo dizajnersku poziciju u brendu 2013. godine i ima ju do dan danas.

No, Moscot nije ostao prepoznatljivo ime samo na njujorškoj sceni već se do dan danas prodaje diljem svijeta, u preko 2800 optika, u čak 90 država, te iz dana u dan nastavlja oblikovati i utjecati na cijelu industriju. Najveći razlog tome je to što se nikad nisu odvojili od ručne proizvodnje jer se svaki model naočala izrađuje posebnim tehnikama starog zanata, od najkvalitetnijih materijala koji garantiraju dugoročnost i činjenicu da svoje Moscot naočale možete nositi godinama. Ne samo zbog načina izrade već i dizajna, koji je iako uvijek u skladu s trendovima, dapače prednjači im, ali ostaje jako nosiv, prizeman, prilagodljiv svima, svim generacijama, muškarcima i ženama, neovisno čime se bavili, kako izgleda njihova svakodnevica ili navike.

Postoje dvije osnovne Moscot kolekcije – Originals i Spirit. Originals kolekcija svojim modelima odaje počast cijeloj obitelji, autentičnim prvim modelima naočala iz dvadesetih i osamdesetih godina, kolekcija koja je sačuvala sve detalje prvih izrada i tradicionalnih izrada, dok je Spirit kolekcija pokrenuta 2010. godine zbog pojave trenda nešto tanjih okvira. Tada su originalni oblici poprimili moderniji i noviji look.

Naravno tijekom godina neki su se okviri posebno popularizirali i postali globalnim trendom, zahvaljujući tome što je Moscot bio i ostao jedan od omiljenijih među celebrityjima poput Paula McCartneya, Stanleya Tuccija, Sienne Miller, Johnnyja Deppa, Harryja Stylesa, Pryanke Chopre, Ume Thurman, King Charlesa III, Pedra Pascala, Roberta Downeya Jr., Scarlett Johansson, Oscara Isaaca te mnogih drugih, dok je svakako najvažnije za spomenuti Andyja Warhola koji ih je možda i najviše popularizirao. To su modeli Lemtosh koji je lansiran četrdesetih godina, Miltzen koji datira iz tridesetih i Dahven, dizajniran 2022. godine, a kreirao ga je Zack Moscot.

Lemtosh
Miltzen
Dahven

”Kada govorimo o stilu, prvo treba razumijeti tko, što i zašto stoji iza nečega što volite i uz to birati kvalitetu iznad kvantitete – komade koji su vječni, ali i značajni te reflektiraju vaš mindset i vaše vrijednosti.”, rečenica je iza koje stoje vlasnici brenda, Zack i Harvey Moscot. ”On nije nužno biti u toku s trendovima.”

VEZANE OBJAVE