Search
Close this search box.

Ovo su najbolji prirodni beauty proizvodi, odabrani su u Stockholmu

Foto: Dupe
Autor: Sanja Martinović

Među dobitnicima su i dva hrvatska brenda.

Početkom listopada Europa je postala bogatija za još jedan beauty event. U Stockholmu su se po prvi put uživo održale European Natural Beauty Awards, prestižne nagrade koje su okupile brendove i stručnjake održive kozmetičke industrije. Time je europska beauty scena još jednom pokazala kako je svjetski predvodnik u inovacijama na području prirodne ljepote.

Divna vijest je da su dva hrvatska brenda Sapoon i OPG Matulić dobila ‘Excellence’ priznanje za svoje proizvode, a po prvi put imali smo i hrvatsku članicu žirija, Sanju Martinović, @on.skin koja je sudjelovala u odabiru najboljih.

Među dobro poznatim imenima kao što su Madara, Dr. Hauschka, Weleda i Melvita ove godine je u užem natjecanju sudjelovalo i dosta manjih niche brendova koji svojom originalnošću mijenjaju budućnost kozmetičke industrije.

O nagradama

Nagrade su nordijskog porijekla i nastale su 2020. kada je osnivačica Satu Makinen u moru greenwashed proizvoda htjela za sebe pronaći one koji su zaista vjerodostojni. Kako bi među brendovima koji niču preko noći izdvojili istinski prirodne formulacije, ENBA (European Natural Beauty Awards) organizacija slijedi smjernice koje postavljaju vodeći prirodni standardi certificiranja kao što su Natrue i Cosmos.

To ne znači da brendovi koji se prijave moraju biti certificirani, ali moraju ispunjavati neke od uvjeta navedenih standarda. Pri samoj prijavi proizvoda kozmetički kemičari iz industrije provjeravaju INCI liste (liste sastojaka) koje moraju sadržavati minimalno 99% sastojaka prirodnog porijekla i ne smiju sadržavati  polietilen glikole, ureu, fenoksietanole, karbomere i retinil palmitat. Brendovi koji ne ispune osnovne zahtjeve ne mogu u daljnju fazu ocjenjivanja.

Čak tri žirija ocjenjuju proizvode

Kako dobar proizvod ne čini samo INCI lista, nego i tekstura, miris i efektivnost, osim stručnjaka iz industrije u ocjenjivanju sudjeluju još dva žirija. Žiri zvijezda iz industrije filma, zabave i sporta je uključen zbog želje za promjenom slike o prirodnoj kozmetici koja ne bi trebala biti samo za osviještene potrošače nego postati nešto što je atraktivno i za mainstream publiku. ENBA organizacija je uvođenjem žirija zvijezda htjela stvoriti platformu za dodjelu nagrada koja nije pristrana i dovođenje talentiranih ljudi koji su izvan kozmetičke industrije se pokazao kao dobitan jer brendovi mogu dobiti nagradu bez obzira na veze u industriji.

Ove godine je po prvi put uveden i žiri influencera jer upravo oni značajno preoblikuju industriju ljepote i educiraju potrošače o greenwashingu. Čak i mikro influenceri s manjom, angažiranijom publikom stvaraju značajne promjene u percepciji potrošača i svojim autentičnim objavama direktno utječu na odluke kupaca. Osim toga, influenceri su upravo ti koji velike kozmetičke brendove potiču da usvoje više etičkih praksi.

Sama vizija nagrada nije potaknuti kompetitivnost među brendovima nego ih osnažiti ‘Excellence’priznanjem koje dobijaju svi proizvodi koji unaprijed osvoje određeni broj bodova. Organizatori čak pokušavaju ne koristiti riječi kao što su natjecanje i pobjednik jer ne žele nikoga poticati na nepotrebnu konkurenciju u green kozmetici.

Što ove nagrade znače za nas, krajnje potrošače?

Ako i niste vješti u čitanju dugih INCI lista, ENBA oznaka na proizvodu može uliti veliko povjerenje. Ona znači da su proizvodi koji su izlistani na stranicama organizacije ili osvojili Excellence priznanje prošli ‘industry check’ kozmetičkih kemičara i da su napravljeni u skladu sa smjernicama prirodnih certifikacijskih standarda. A takvih proizvoda je ove godine jako puno. Od ukupno 700 prijavljenih proizvoda u 2024., 188 je ispunilo kriterije za prolazak u daljnji izbor, a čak 126 je osvojilo Excellence priznanje.

Osim Excellence priznanja, nagrade se posebno dodjeljuju u dodatnih par katergorija. Stručni žiri bira najinovativniju formulaciju godine, koju je osvojio  francuski brend The Smilist za prirodni izbjeljivač zuba u obliku noćnog seruma. Također francuski brend Bijin je za svoj 3 u 1 baby puder u prahu osvojio nagradu za nainovativnije pakiranje. A u kategoriji najodrživijeg brenda nagradu je osvojio talijanski brend Fattoria La Vialla.

Neke od dobitnika European Natural Beauty Awardsa pronađite u nastavku:

    1. Nuori maska za lice
    2. Djusie cleanser za lice
    3. Fattoria la viala serum za lice
    4. Madara Retinol alternative za lice
    5. 72K – Face Cream za lice
    6. Phystine, Organic Eye Essence No.4 Prickly Pear-Astaxanthin za oči
    7. Joseph Glow Body Oil za tijelo
    8. CRÈEM – Nourishing Body Balm za tijelo
    9. The Smilist, Night Whitening Kit za zube
    10. OPG Matulić Belle Face Cleansing Foam za lice
    11. Sapoon, Solid shampoo bar for normal hair za kosu
    12. Bijin – 3 in 1 Organic Care Powder For Babies
    13. Forest Spa Finland – Nordic Adaptogen Serum
    14. NOBE – Oat Wonder® Luminous Lip Oil
    15. PATIO DE LOS PERFUMES – Hammam Body Soap Paste – Citrus and Aromatic Plants

.

Svi proizvodi se mogu naći na stranicama organizacije i to je ujedno sjajan način za otkrivanje manjih niche brendova. Veliki broj njih je skandinavskog porijekla i njeguju jednostavan, holistički pristup ljepoti.

Više sličnih tema pronađite u našoj rubrici WELL-BEING.

VEZANE OBJAVE